تبلیغات
معماری - نمایشگاه 2010 شانگهای
به نام یکتا معمار هستی

پاویون کره در نمایشگاه 2010 شانگهای توسط دفتر معما ری مـَــس استودیو mass studio طراحی شده است . در طراحی پاویون از “همگرایی “ به عنوان تـِـم اصلی استفاده شده است .غرفه کره ترکیبی از نشانه های نمادین و فضا است نشانه ها به فضا تبدیل می شوند و به طورهمزمان فضا ها به نشانه ها. نشانه ها همچون فضا الفبای کره ایی؛ هـِـن ـ گل hen-geul عنصر اصلی نشانه sها در طراحی غرفه است. حجم کلی پاویون, که7.2 متر بالای سطح زمین می باشد, توسط همگرایی حروف hen_geul ساخته شده است .نشانه ها را برای ساختن فضای نمایشگاهی منظور کردند و بنابراین بازدید کنندگان می توانند هندسه موجود را بر اساس حرکات افقی ,عمودی و قطری تجربه کنند. اشکال اصلی هندسی که حروف hen_ geul را با یک دیگر ترکیب کرده اند برای دیگر فرهنگ ها اشناست بنابراین به عنوان مجموعه ایی رها و باز و قابل خوانش از نشانه ها عمل می کنند که هر کسی را با خود درگیر می سازد. بیشتر سطح های غیر پیرامونی و داخلی پاویون از پیکسل های منقوش به طراحی هایی تشکیل شده است که هر کدام از ان ها قاب های الومینیومی 45 *45 سانتیمتر می باشند و توسط هنرمند کره ای اینک جونگ کانک ik-joong kang ساخته شده اند؛ کسی که برای ساخت دیوار های عظیم هنری متشکل از ورق های کوچک نقاشی شده دستی مشهور است چه این ورق ها طراحی خودش باشند و چه از نقطه ایی دیگر از دنیا به دستش رسیده باشد که این هم نوعی دیگر از همگرایی را نشان می دهد. سطح خارجی غرفه کره از دو نوع پیکسل پوشیده شده است . پیکسل های hen-geul و پیکسل های هنری پیکسل های hen-geul قاب های سفید با حروف بر جسته در چهار انداز ه ی متفاوت هستند که ترکیب اکثریت بیرونی را تشکیل می دهد تقریبا تمام سطوح جانبی را.

1


2


3


4


5


6


7


8